خیلی وقتها که به شروع کسب و کار جدید فکر می کنیم، میان انواع و اقسام کارها گیج می شیم. ولی بهتر است که بطور سیستماتیک دسته بندی هایی را انجام دهیم. به این معنی که شغل ها را دسته بندی اساسی کنیم. مثلا از نظر من تقسیم بندی زیر اساسی است:

1- کارمندی

2- خود اشتتغالی

 

منظور من از کارمندی هر نوع کاری است که باید برای شخصی انجام دهید تا در مقابل آن مزد ثابت و روتین دریافت کنید. این شغل در هر شکل و نوع آن کارمندی است. 

 

پس از تقسیم بندی فوق الذکر به این نقطه می رسیم که خود اشتغالی به چه گروه بندی هایی تقسیم می شود:

 

1-تولید

2- توزیع

3- فروش و بازاریابی

4- خدمات

 

حالا با توجه به تقسیم بندی های فوق الذکر و علائق هر فرد ، باید به سمت یکی از این موارد جهت گیری نماید و کار را شروع کند. 

 

بنابراین شناخت علائق و مزایا و معایب هر دسته شغل در ابتدا مهم است

 

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها